reklama

Rešpektovanie odlišnosti........aha!!

Brusel je úžasné mesto. Hlavné mesto Belgicka a tak trochu aj Európy. Akosi som nemala čas o tejto skvelej krajine čosi napísať, ale konečne som sa k tomu dostala. Takže v prvom rade- vaaau!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Černošská svadba...
Černošská svadba... 

Aj keď nežijem priamo pod Tatrami, zvyla som si na hornatý charakter našej krajiny a to mi trochu v Belgicku chýbalo. Najvyšším vrchom je Signal de Botrange, ktorý dosahuje 694 m n. m. a 60% krajiny sú roviny. To sa mi zdalo trochu zvláštne... ale nie o tom som chcela.

V takom malom meste ako Bardejov nie je na dennom poriadku stretávať moslimky zahalené od hlavy po päty( pričom nám bolo teplo v tričkách), brutálnych týpkov s popiercingovaným a potetovaným celým telom prehaňajúcich sa na motorke rýchlosťou svetla, sexi transvestitov a černochov s perami po bradu... jak pravé výhodňarky sme oči pučili =).

Prvého "exota" sme stretli na bruselskej železničnej stanici. Taký ten týpek, ktorého keby videli naši junáci, tak si povedia- buzerant. Mal zvláštne kučeravé vlasy, ktoré sa snažil nejakým neidentifikovateľným spôsobom uhladiť. Neviem, či si to pamätám presne, ale oblečené mal neónovozelené elesťáky pod kolená, sivé botasky, kvetované šaty do polky stehien, hnedú koženku a bordovú kabelku... proste bol sexi. V ruke držal čosi ako čipsy. Sem- tam si jeden vytiahol špičkami prstov a zjedol do na dve odkúsnutia. Akoby mal príliš malé ústa a nemohlol ho zjesť naraz. Chodil vyrovnaný spôsobom "zjedol som pravítko" so stiahnutým zadkom a zdvihnutou hlavou. Ale mňa zaujal hlavne jeho výzar na tvári. V očiach mal napísné, čo si ako " no a čo? Všetci mi môžete! Ja sa takto cítim dobre". Aj keď sme neboli jediný, ktorí sa za ním obzerali(tá druhá skupinka bola tiež z cudziny), vyzeral neskutočne sebavedome... akoby ho tešil toľký záujem.

Najväčší gól bol, keď sme prišli na ubytovňu po 26 hodinách strávených v buse a oni nám povedali, že nás nepustia do izieb. Najskôr až o 17.00... a sme prišli o pol 10! Takže sme sa teplo obliekli( v 1. deň tam bola fakt kosa) a šli do ulíc. Bola sobota a čakla nás súkromná prehliadka školy, ale predtým sme sa chceli zohriať šálkou čaju alebo kávy. Hlavný belgický vedúci nám odoručil podnik s názvom Plaza pub- zvonku celkom útulný. Už vo dverách sme zbadali škaredú ženskú, ktorá balila čašníka. Iba tá ženská bol chlap..... bol to gay bar.

Hlavný belgický vedúci bol tiež iná káva. Keď boli v januári u nás, hovorilo sa čosi o tom, že má viac ako priateľský vzťah k deťom. My sme si z neho trochu uťahovali a medzi sebou sme ho volali Jonatan- inak sa volal Johan. Ako nám neskôr vysvetlil v Belgicku je pedofília veľký problém, u nich učiteľ nikdy nie je sám so žiakom, pretože nechce riskovať obvinenie. Boli aj prípady, kde úplne nepatrný dotyk vyvolal veľkú vlnu nevôle( keby k nim poslali našich profákov, tak štvrtina je za mrežami..=)..bez urážky). Takže sme si nakoniec povedali, že len robí svoju prácu.. a inak to bol haluz chlap.

V centre Bruselu sme vymákli černošskú svadbu. Úžasné černošky oblečné do užasných šiat. Ale čosi sa nám zdalo divné... nevesta sa tvárila akoby mala ísť na mesiac na samotku za trest a nie na vlastnú svadbu. Rozhodne nevyzerala, že to bol jej štastný deň. A možno sa tak tvárila preto, lebo tam nebol ženích! Samé ženy, ani jeden chlap. Dúfajme, že sa dočkala...

Ale najviac sa nám páčila dvojica gayov v Bruseli. Našim profesorkám sa nechcelo spoznávať krásy Bruselu, tak sme sa vyčapili do parku a opaľovali sa. Nič to, že sme v Bruseli... Po dostatočnom slnení sme už len tak sedeli na tráve a kecali. Vtedy sme si všimli tých dvoch. Stáli od nás možno na 60-70 metrov a objímali sa. Lúčili sa. A však, čo čert nechel, vo výhľade na nich nám čiastočne bránil strom. Boli sme nimi také zaujaté, že sme sa každá jedna nakláňali zo strany na strany so snahou získať, čo najlepší výhľad. Keby niekto pozoroval nás, tiež by z nás mal peknú haluz. Krčné stavce a svaly sme si ponaťahovali lepšie ako na telesnej .A viete načo sme tak sledili?No predsa na bozk. Chceli sme vidieť pravú akcion. Asi po 15 minutách objímania sa, šuškania si sladkých vetičiek do uška sa chytili za ruky a zamierili smerom k stanici. Keď prechádzali okolo nás vrhli sme na nich okúzľulúci úsmev a oni sa len jemne pousmiali a šli ďalej.

Po pársekundovej otočke sme si uvedomili- Bože, veď na nich nečum! Po chvíľke sme si uvedomili, že sú ako každý iný človek. A aby som nezabudla, neberte to doslova, trochu som zveličovala. Iba som chcela porovnať myslenie naše a myslenie ľudí v krajine ako Belgicko. Týmto článkom som chcela len vlastnou skúsenosťou satiricky poukázať na toto ešte stále čiastočné tabu v našej spoločnosti.

Keď prejde ako vás nejaký extravagantný človek, tak sa za ním obziete a je jedno, či je to muž alebo žena. Iba zo zvedavosti. Venujete im len jeden pohľad navyše ako ostatným...normálnym bežným ľudom. Ale tam sú všetci normálny a bežne sa vyskytujúci.
Tam by ste museli asi vyzerať ako komiksová postavička, aby vám väčie množstvo ľudí venovalo druhý pohľad.

Mne odlišnosť nevadí, snažím sa ju rešpektovať, ale mala som tú možnosť zistiť, že aj keď sa považujem za liberalistku, ešte sa mám v tomto smere, čo učiť.
A možno si poviete, že nemôžem porovnávať metropulu západu s malým mestom na východe, napríklad mojím rodným Bardejovom.
Lenže tak ako Brusel aj Bardejov patrí do šengevského priestoru, čiže do EÚ. Len kedy aj k nám doriazia niektoré trendy zo západu a teraz nemyslím na módne výstrelky. Kedy k nám dorazí rešpektovanie druhých, ohľaduplnosť a tolerancia?
Keď to bude, dajte mi vedieť...




Katarína Frohlichová

Katarína Frohlichová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S nohami v oblakoch a hlavou na zemi, chcem sa Vám predstaviť, vážení.Večne snívajúca a občas pracujúca študentka, raz anjel malý, inokedy delikventka.Extrovert i zarytý individualista,tak trochu psycho- sur-surrealista. Láka má všetko tak dobre skazené,obzor ďaleký, blízkosť i duše urodzené.Toto je môj svet, môj názor, kúsok môjho bytia,žijem si, lietam a nikdy ma nechytia... Zoznam autorových rubrík:  Za 6 horami, 3 a pol potokmi aČo oči videli, ruky hladili,..CambridgeMôj malý svetMoje splody...=))

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu